Net als het in 2017 geacquireerde zusterbedrijf MyBuilder schaft Werkspot haar abonnementsmodel voor vakmannen af. Vanwege de oververhitte huizenmarkt en de nasleep van de crisis in Nederland – waarbij veel vakmensen de bouwsector hebben verlaten - is het tekort aan vakmannen groot. Om in de krapte van de Nederlandse markt vakmannen meerwaarde te kunnen bieden als platform, verwijdert Werkspot de financiële drempel. Een groot deel van de huidige omzetstroom komt nu vanuit de abonnementen. Met de verandering van het verdienmodel moet deze omzet terugvloeien uit het gebruik van een veel breder netwerk van vakmannen. Om het netwerk van vakmannen verder uit te bouwen moet het online acquireren van werk net zo makkelijk zijn als dat je het werk via via verkrijgt. Mond-tot-mond reclame is nu nog de grootste concurrent voor alle online aanbieders. Minder dan 10 procent van de klussen wordt online geplaatst en de klusmarkt is daarmee een van de laatste markten die nog online zal gaan.
Meer
-
Sneller en makkelijker
Voortaan kunnen ladders en lang materiaal nog veiliger getransporteerd worden, dankzij de integratie in de dwarsbalken van het Sortimo ProSafe ... -
Kleurrijk erfgoed
AkzoNobel Decorative Coatings ondersteunt de Stichting Werelderfgoed Kinderdijk (Swek) de komende drie jaar. Sikkens levert de verf en toebehoren ... -
Oplaadactie
Xtorm, fabrikant van mobiele laadoplossingen, zet een sponsoractie op om aandacht te vragen en geld in te zamelen voor het Ronald McDonald ... -
Perfect gelijkmatig
De nieuwe Norton Bear-Tex Thin-Flex schuurvellen zijn zeer flexibel, waardoor ze een constant contact hebben met het te schuren oppervlak. En dat ...