De Wecycle-campagne die oproept armaturen in te leveren voor recycling, richt zich ook specifiek op werknemers uit Oost-Europa. Met name Polen en in mindere mate Bulgaren en Roemenen zijn werkzaam in de bouw-, sloop- en installatiesector. Zij spreken vaak gebrekkig of geen Nederlands. De campagne wordt dan ook deels in die talen gevoerd. In de bouw- en installatiesector werken veel eerste generatie Oost-Europeanen die relatief kort in ons land zijn en slecht uit de voeten kunnen met de Nederlandse taal. De Oost-Europese variant van de campagne is in lijn met de landelijke campagne. Er is ook speciale landingspagina ontwikkeld: wecycle.nl/polski. Verder maken radiospots (beluister hier), buitenreclame, online advertenties en ledboarding bij Eredivisie-voetbalwedstrijden deel uit van de campagne. Ook wordt informatie verspreid via Poolse winkels en gaf Wecycle voorlichting op Forum Buduwlane, een event voor Poolse werknemers en ZZP’ers in de bouw- en installatiesector.
Meer
-
Langere levensduur
Langere levensduur en betere ergonomie voor veelzijdige toepassingen – daarvoor staat de nieuwe generatie heteluchtpistolen van Bosch: GHG 20-63 ... -
Second life megabatterij
De ‘second life’ megabatterij in de Johan Cruijff ArenA, waarbij onder andere gebruik wordt gemaakt van tweedehands batterijen van elektrische ... -
Erfgoed telt
Op vrijdag 22 juni maakte minister van Engelshoven tijdens de presentatie van de Brief ‘Erfgoed Telt’ bekend dat het ministerie van OCW dit jaar ... -
Spraakgestuurd dakraam
Dakramen die zelfstandig open en dicht gaan op basis van het weer en de CO2-concentratie, luchtvochtigheid en temperatuur in huis: smarthome-systeem ...