Klantloyaliteit steeds belangrijker

Het merendeel van de B2B bedrijven houdt zich nog te veel bezig met de introductie van producten en diensten en het verhogen van de productiviteit terwijl digitalisering van het koopproces en het klantgedrag veel meer impact heeft op klantloyaliteit. 
Klantloyaliteit steeds belangrijkerSparco International voerde een benchmark uit en bracht in kaart hoe het gesteld is met klantloyaliteit bij B2B-bedrijven. Klanten kunnen online steeds meer kiezen, informeren en communiceren. Hierdoor vinden bedrijven en merken het steeds moeilijker om zich te onderscheiden. Klantloyaliteit wordt daarom steeds belangrijker. De bedrijven die het goed doen hebben een duidelijke visie en geïnvesteerd in digitaal klantcontact. Op dit gebied is echter bij veel bedrijven nog veel winst te behalen - ook letterlijk, blijkt uit de Nationale B2B Benchmark Klantloyaliteit 2019 dat Sparco International uitvoerde onder 100 B2B-bedrijven. De koplopers binnen De Nationale B2B Benchmark richten zich vooral op digitalisatie, een betere klantbeleving (wat met 47% ook een belangrijke trend is) en toenemende professionalisering van het aankoopgedrag van zakelijke klanten.
Gepubliceerd op

Abonneren

Geen enkele uitgave meer missen?
Abonneren

Delen



Eurostair